söndag 11 mars 2012

Åtminstone en början

till ordning och reda. Nu har jag sorterat det mesta av mina garner och UFO:n i IKEA:s återvinningsbackar, grova garner, sockgarner (som jag tydligen har väldigt mycket av), bomullsgarner osv var för sig. Och så förstås lådan för HF = hopplösa fall dvs stickningar och diverse garnsnuttar som aldrig kommer att bli färdiga respektive svårt att göra något vettigt av. Mina "finaste" garner stoppade jag dessutom i plastpåsar för att skydda dom från mal och sånt, man vet ju inte hur länge de kan bli liggande innan man använder dom eller hur?
Vad som inte syns är den stora korg med garner som jag sorterat ut till stickningar att skänka till diverse hjälporganisationer. Inte heller syns de pågående stickningar som just nu omger mig i soffhörnan (ett flertal är jag rädd...) eller den stora kasse med garn som jag köpte på Umbra för ett tag sedan och just befinner sig på matsalsbordet (eftersom jag inte klappat klart ännu). Med reservationer för bortglömda lådor och skåp så tror jag annars att det mesta av min stash befinner sig här. När mitt syrum blir färdigt så ska alla nystan och härvor snyggt och prydligt placeras i hyllor är det tänkt, får se när vi kommer så långt.

En fördel med sorteringen är ju naturligtvis att jag har fått lite bättre koll på vad jag har och inte har. Ganska kul att upptäcka sånt som man hade glömt att man hade! Av ett par nystan Drops Alpaca så stickade jag en halsduk som jag ska ha i vår. Så här ser den ut när den ligger blockad på strykbrädan:
Använde den faktiskt igår och den var mjuk och varm som tur väl var för det var verkligen kyligt trots att väderlekstjänsten förutspått vårvärme. Så lite till behövs det nog halsduk och vantar trots att jag bor i södra Sverige.

God kväll på er!
/Sanne


3 kommentarer:

  1. Jösses vilken ordning! Jag vill oxå ha det så... Min plan är att få ordning och reda bland alla garner men ack, ack... Det blir väl i ett annat liv kanske...

    SvaraRadera
  2. Ser väldigt trevligt ut. Och det är bra att gå igenom lagren, man hittar oftast mycket fint!

    SvaraRadera
  3. Önskar jag vore lika strukturerad!

    SvaraRadera

Vad trevligt att just du vill lämna en kommentar!